Persbericht Hermann Maier benoemd tot CEO van Brammer

16 maart 2017 - Brammer Ltd ( "Brammer"), toonaangevend distributeur van industrieel onderhoud, reparatie en revisie (MRO) producten en diensten, maakt vandaag de benoeming bekend van Hermann Maier als nieuwe CEO, startende vrijdag 17 maart.

Johan Sleebus zal zijn taken als interim Chief Executive en Executive Chairman overdragen en zijn positie als voorzitter van de raad hervatten.

Hermann Maier heeft een sterke staat van dienst van 23 jaar in de industriële distributie in diverse functies, waaronder business development, business transformatie en complexe integraties.

Als lid van de raad van bestuur bij de Eriks groep van 2002 tot 2015, had Hermann wereldwijde verantwoordelijkheid voor de gehele producten- en dienstenportfolio, gaf leiding aan alle regionale managementteams in Europa, Noord-Amerika en het Verre Oosten en begeleidde de wereldwijde acquisitiestrategie. Daarvoor was hij CEO van Eriks Duitsland en Midden-Europa tussen 1997 en 2001.

Vanaf 2015 runde de heer Maier zijn eigen adviesbureau gericht op zakelijke re-engineering en strategische ontwikkelingsplanning.

Johan Sleebus, voorzitter van de raad, reageert op de aankondiging: "De raad van bestuur en onze eigenaar, Advent International, zijn ervan overtuigd dat Hermann een bron van stabiliteit en een ervaren kapitein zal zijn om Brammer weer op winstgevende koers te krijgen."

Hermann Maier, de nieuwe CEO, voegt toe: "Ik ben verheugd deel uit te gaan maken van Brammer Ltd, een toonaangevende speler in zijn sector met een sterk erfgoed. Het is een spannende tijd met de business transformatie in volle gang en ik zie ernaar uit om mij snel te verdiepen en vertrouwd te raken met de operationele activiteiten van het bedrijf, zodat samen met alle teams, we de leidende positie van Brammer in de Europese MRO distributiemarkt kunnen versterken. "

Banner 1 Banner 2 Banner 3 Banner 4 Banner 5 Banner 6 Banner 7 Banner 8 Banner 9 Banner 10 Banner 11 Banner 12 Banner 13 Banner 14 Banner 15 Banner 16 Banner 17 Banner 18 Banner 18