Casestudies

Onze klant is gespecialiseerd in de revisie en reparatie van straalmotoren voor veel van 's werelds toonaangevende luchtvaartmaatschappijen. Hun fabriek in het VK biedt werk aan 900 personen en er wordt 24 uur per dag gewerkt.

De uitdaging

Alle voorraadartikelen werden "gratis verstrekt" vanuit een centrale winkel – vaak in multipacks – zodat niet was te traceren wie wat bestelde, waarom en hoe vaak. Hoewel de fabriek nooit stil stond, waren de winkels beperkt open, wat tot illegale "opslag" van producten rond de faciliteit leidde. Het netto-effect hiervan was een gestage toename van de uitgaven en weinig informatie waarmee deze toename kon worden beheerd. Na een beoordeling koos de klant voor Brammer als hun partner op basis van algehele kosten, rapportage en terugbetaling.

De oplossing

We introduceerden een aantal goederen uitgifte automaten op de werkvloer van één locatie en gaven bevoegd personeel hun eigen unieke code voor toegang tot de machines. Dit gaf de eindgebruikers 24/7 toegang tot zo'n 70% van de meest gebruikte verbruiksproducten van de fabriek (de overige artikelen werden centraal aangehouden).

De Invend™ service was snel in gang gezet en bood verschillende voordelen waaronder:

  • Grotere verantwoording per werknemer
  • Betere traceerbaarheid van gebruik van verbruiksartikelen
  • 24 uur beschikbaarheid
  • Een afname in voorraadkosten
  • Automatische aanvulling, dus minder voorraadtekorten
  • Algehele reductie van totale kosten.

Het resultaat

Het systeem ontving positieve feedback van de werknemers en binnen 3 maanden na de introductie werd een afname van 45% in de uitgaven bewerkstelligd. De benadering wordt ook gebruikt om bezoekers te kunnen laten zien dat de klant naar efficiëntie en continue productie streeft.

Banner 1 Banner 2 Banner 3 Banner 4 Banner 5 Banner 6 Banner 7 Banner 8 Banner 9 Banner 10 Banner 11 Banner 12 Banner 13 Banner 14 Banner 15 Banner 16 Banner 17 Banner 18 Banner 18